Headern är ej klickbar ännu. Sidan är fortfarande under uppbyggnad.

lördag 18 februari 2012

.:Egna Mini-Alfa stickers:.


 .:Godmorgon:.
Idag tänkte jag visa er ett jätte enkelt sätt att göra egna små alfabetstickers i precis rätt färg till ditt alster! ;) Ofta sitter man ju där och hur många stickersark man än har så tycks det inte finnas just precis den färgen man vill ha eller så är dom i helt fel storlek?! Den här gången hände det mig. Jag ville ha beiga stickers med turkost tryck. (hihi... fanns INTE i mina gömmor ;)) Så jag bestämde mig för att göra egna. Det gick fort och var superenkelt så jag tänkte... Varför inte dela med mig av detta?! Det var ju huuur kul som helst!  Och det bästa av allt! -Det behövs bara en liten spillbit! :)
1. Texta dina bokstäver/tecken på en bit spillpapper från ditt alster.
2. Sätt dubbelhäftande tejp* på baksidan av ditt papper.
3. Klipp ungefär lika tjocka remsor av dina bokstäver. Men klipp inte av dem än om du vill inka kanterna!
4. För att enkelt inka kanterna runtom dessa små bitar så låt dem sitta ihop upptill medan du färgar in kanterna. För att få ovankanten inkad innan så sätt lite färg ung där du tänkt klippa av dem.
5. Klipp av dina nu inkade ministickers strax över den förinkade ovankanten.
6. Nu är det bara att placera ut dem för att se hur du vill ha dem. Ta sen bort skyddspappret på baksidan och sätt fast dem. (se bild 7 nedan)
(*har man inte dubbelhäftande tejp så går det ju precis lika bra att limma dit dem.)

 Och till sist: det färdiga alstret (i mitt fall ett hjärtformat kort).
Det går ju precis lika bra att använda mönstrade papper eller varför inte ett riktigt mörkt papper med tex vit textpenna istället? Variationerna kan bli väldigt många, men med fördelen att dom matchar perfekt och är skräddarsydda till just ett specifikt alster.

Extra Tips:
Till Dig som just nu tänkte: -Men jag kan ju inte texta snyggt... Finns en lösning till det med ;) Ta ditt papper innan du skär till det alltför litet (alltså använd spillet innan det blivit spill).
Lägg i skrivaren, gör bokstäver med lite mellanrum i en kant och skriv ut. Och där var problemet löst!

Hoppas Ni alla får en fortsatt trevlig helg och en fin lördag :)

Kram

1 kommentar: